Re: p³yty dvd - ktore obecnie najlepsze?

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:49:55 MET DST

Padre_peper wrote:

> Zdanie nie ca³kiem bez racji, mam kilka nowych +R p³yt HP, Emtec i TDK
> wszystkie to CMCMAG M01... lepsze no¶niki zdarza³o mi siê kupowaæ pod

HP, EMTEC i TDK (te tañsze) - to niestety nosniki klasy III. Zwlaszcza HP i
EMTEC to zadne firmy. EMTEC w ogole nie dba o marke i szmaci cie jak tylko
siê da, z HP jest niewiele lepiej.

> mark± Omegi w Kauflandzie (gorsze te¿, Omega jest jak jajko z
> niespodziank± jeden szpindel nadawa³ siê w ca³o¶ci do wyrzucenia).

No zalezy jak g³eboko ze smietnika odkopywali dana partie. No i oczywiscie z
czyjego smietnika. Smietniki dobrych firma zapewniaja czesto lepsze no¶niki
niz produkcja firm s³abych ;-)

> Chyba tylko Verbatim daje jak±¶ gwarancjê ¿e wiemy co kupujemy,
> przynajmniej je¶li chodzi o Polskê/Europê...

Zgadzam sie. Przynajmniej maja swoje kody (MCC) i w miare powtarzalne
wynkiki (pomimo kilku podwykonawców), Verbatim nawet z promocji w markecie
spozywczym niezle sie pali. Natomiast TDK w tanich nosnikach (najczesciej z
kija) daje co popadnie i czesto mozna trafic na syf od CMC. Z kolei te
lepsze TDK (np. scratch proof) s± zupe³nie przyzwoitej jako¶ci.

> Najwy¿szego sortu no¶niki Maxell zakwalifikowane do 1 klasy kupi³em
> niedawno z dziwnym defektem na ka¿dej p³ycie w szpindlu, na ostatnim
> 0,5 cm promienia dysku podczas zapisu powstawa³ jakby cieñ kawa³ka
> nitki przyklejonej do p³yty w ro¿nych miejscach tak, ¿e pocz±tkowo
> podejrzewa³em ¿e co¶ przyklei³o sie do p³yty przed zapisem.
> Podejrzewam, ¿e te no¶niki mia³y pierwotnie trafiæ na ¶mietnik jednak
> trafi³y do du¿ej sieci handlowej.

Tjaaaa tez tak obstawiam. Kupilem kilka Maxelli w pudeleczkach po 4 z³ za
sztuke (made in Japan) i musze powiedziec ze wymiataj±. Jak mam sie
brandzlowac z backupem na nosnikach po 1z³ i przegrywac je co 1/2 roku to
wole czasem doplacic nawet do takich iezbyt tanich p³ytek ;-).

PS: Jak zaczynalem nagrywanie DVD to no¶niki firmowe (4x) byly po ~20z³ ;-)
Ale wtedy TDK dawa³a p³yty Ricoch Japan albo Tayio Yuden, a nie shit typu
CMC :-|

--
pozdrawiam
      Mikolaj