Re: Składam komputer, proszę o poradę

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:49:16 MET DST

Mikolaj Tutak pisze:
> Nie powielaj opinii rodem z "z gieldy od pana Tomasza co sie zna". Mam
> nagrywarke podlaczona przez SATA od niepamietnych czasów i
> wszystkodziala bez problemów (Widows XP, płyty na NForce 430 oraz Intel
> P35/ICH9/ICH9R). Poczatkowo przez przejscówke IDE->SATA (Liteon LDW-411,
> Benq DW-1620), teraz natywna na SATA (Pioneer DVR-212). Niepotrzebny
> interfejs IDE wylaczam w BIOSie.

Ja po prostu uwielbiam takich ignorantów jak Ty:-/ U mnie działa, to u
wszystkich też tak powinno być ROTFL A jakbyś spojrzał poza czubek
własnego nosa, to byś się dowiedział, że nie zawsze musi tak być.
Niektóre płyty główne mają problem z rozruchem z napędów SATA. Ale skąd
Ty to możesz wiedzieć, skoro u Ciebie działa...

> Polecam nagrywarke wlasnie na SATA tym bardziej, że:
> - interfejs IDE do wspolczesnych plyt jest dokladany na sile (jakis
> JMicron albo Marvell) i to wlasnie z nim sa problemy

spotkałeś się z jakimś problemem związanym z intefejsem ATA w nowych
płytach ( może niekoniecznie model, ale z jakim problemem się spotkałeś? )

> - to SATA bedzie wspierane w przyszlosci, IDE zdecydowanie nie

Zgoda, tylko co z tego wynika? Teraz kupi płytę, która będzie miała
interfejsy ATA/SATA. Jak mu się za 2-3 lata nagrwarka popsuje to sobie
kupi na SATA. Widzisz jakąś różnicę? Płytki pod SATA lepiej wypala? Może
szybciej?

> - kable IDE w obudowie to chyba najgorszy syf jaki tam zawadza (nawet
> okragłe)

Przez tyle lat jakoś to nikomu nie przeszkadzało, dopóki nie pojawił sie
problem odprowadzania nadmiaru ciepła z obudowy. I nadal umiejętnie
układając taśmy od ATA można odpowiednio wentylować obudowę. Oczywiście
kabelki od SATA są wygodniejsze, ale to jeszcze nie powód, żeby się na
to decydować.

--
|Tomasz Dębkowski | www.i-slownik.pl      |