Re: wybór laptopa - pomożecie ? :)

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:48:44 MET DST

KrzysztofLenda@gmail.com pisze:
> Chciałbym kupić laptopa. Ostatnio tak sobie myslałem, że by się w
> końcu jakiś przydał. Założenie jak na razie jest takie, że kupie na

Do jakich zastosowań? Bo komputera przenośnego nie kupuje
się "bo by się w końcu przydał", tylko gdy jest faktycznie
potrzebny.

> raty w jakimś 'supermarkecie elektrycznym' typu media markt lub
> podobny, żeby skorzystać z rat '0%' ;)

Czyli, krótko mówiąc, chcesz kupić badziewie i jeszcze
przepłacić? Oni tych "rat 0%" nie robią charytatywnie
przecież...

> Co chce mieć na pewno ?
> przekątna ekranu: 17

W komputerze przenośnym?!? On wtedy w ogóle nie będzie
przenośny praktycznie.

> karta graficzna nie korzystająca z ramu

Rzadkość. I podnosi cenę. Poza tym potrzebne to tylko do
gier w zasadzie, a *przyzwoitego* komputera przenośnego do
gier nie kupisz nie tylko za 3 500 zł, ale IMHO nawet za
2x więcej.

> dosyć elastyczna (zwłaszcza, jeśli mam brać na raty), ale ogólnie
> wstępnie myślałem ok 3,5 - 3,5 k PLN

W tym zakresie cenowym przy *tych* założeniach kupisz jedynie
najtańsze modele najgorszej jakości, obawiam się. I nie będzie
to według mnie ani dobry, ani opłacalny ekonomicznie zakup.

> Dziękuje za wszelkie sugestie,

Sprecyzuj zastosowania, do których potrzebny Ci jest komputer
przenośny. Od razu rada: nie próbuj nim zastąpić komputera
stacjonarnego, on ma *uzupełniać* stacjonarny w tych zastoso-
waniach, w których trzymanie "blaszaka" na kolanach jest po
prostu niemożliwe.

PS. Daj sobie spokój z Google Groups lepiej, to się nie
     nadaje do korzystania z grup dyskusyjnych na dłuższa
     metę...

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |