Re: niepotrzebne napedy optyczne w laptopach

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:48:14 MET DST

Dnia Wed, 26 Dec 2007 20:34:54 +0100, RafalM napisał(a):
> zalety:
> - mniejsze wymiary

Tylko gdy nie musisz targać zewnętrznego napędu ze sobą...

> - mniejszy pobor pradu

Jak nie używasz napędu to prądu raczej nie pobiera. Za to zewnętrzny może
mieć większe wymagania...

> - mniejszy koszt produkcji

I tak napęd trzeba mieć.

> - zamiast DVD+R/RW mozna uzywac malego pendrive (sa coraz tansze)

Jak już kilka osób zwróciło uwagę - co z Read Only?

> - plytki i tak padaja po roku czasu

Również instalacyjne? Nie zauważyłem. Zresztą, niedawno z ciekawości
uruchomiłem pierwszą płytkę nagrywalną jaką w ogóle miałem - nagrywana chyba
z 10 lat temu, na zamówienie :) Jakaś belejaka firma - traxdata...

> - jesli komus potrzebny moze dokupic zewnetrzny naped (wiekszy ale
> tanszy) + IDE USB

Co z instalacją systemu? Co z grami, które cały czas kurczowo trzymają się
płytek (co gorsza, wymagają żeby bezwzględnie płytka była cały czas w
napędzie co jest mocno wkurzające)? Skąd instalki programów?

> - nie trzeba kupowac tego samego przy kazdej zmianie laptopa

No, jedna zaleta. Tylko jak zmienisz laptopa za 5 lat to i tak będą już
za grosze nagrywarki blue-ray i inne cuda. Chciałbyś na laptopie mieć teraz
czytnik CD-ROM 16x zamiast nagrywarki DVD+-RW DL?

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"