Re: SATA i SATA2

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:48:11 MET DST

identyfikator: 20040501 pisze:
> dzięki, możecie mi jeszcze powiedzieć jak instaluje się windowsa xp na
> płycie z dyskami sata? trzeba ściągać jakieś drivery? płyta na via

Jeżeli obsługa S-ATA nie jest wbudowana natywnie w chipset płyty głównej
(dotyczy starszych chipsetów, np VIA-KT 600, lub nforce2 ultra itp.) to
musisz na początku instalacji poprzez klawisz F6 zapodać na dyskietce
driver do obsługi kontrolera S-ATA. (dołączana taka dyskietka jest do
płyty głównej, ale "nową" wersję możesz ściągnąć ze strony producenta
płyty) XP widzi to jako "urządzenie SCSI coś tam...". Bez tego XP nie
zobaczy w ogóle dysku na S-ATA, natomiast zobaczy i zainstaluje się bez
żadnych driverów na dysku typu (P)-ATA.

--
pozdrawiam
STranger