Problemik z pamięciami 2x 1GB Geil ddr2 ultra 800...

Autor: .Peeter <peeter993_at_nospam.niet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:47:52 MET DST

Witam.

Przez całe święta skutecznie nastrój psuje mi problemik z nowym
sprzętem. Od razu podam konfig:
- c2d E6550
- 2x geil 1GB ddr2 ultra 800
- gigabyte p35c-ds3r
- seasonic 430W

Wczoraj po długich próbach przy szybkiej i skutecznej pomocy
merytoryczno-duchowej wyszło, że:
- przy 2.1v i pamięciach włożonych w dual channel system się
uruchamiał, ale praktycznie nie było szans na włączenie jakiegokolwiek
programu. Timingi 5-5-5-18
- po zmianie na 2.2v niektóre programy ruszają, niektóre nie
- po przełożeniu kostek tak, żeby nie pracowały w dualu, stabilność
zdecydowanie wzrosła, jednak nadal są błędy w niektórych programach
- na 667 5-5-5-18 2.2v jest masakra przy dualu gorsza, niż na 800

Co ciekawe, gdy zostawię tylko jedną kostkę, dowolną, wszystko sprawia
wrażenie poprawnego działania, nawet udało mi się w UT pograć...

Zrobiłem dzisiaj 2x test GoldMemory, wszystko na 5-5-5-18 2.2v,
tylko inaczej osadzone pamięci:
- przy pamięciach nie w dualu - 1 błąd przy 81%
- przy dualu - 30 błędów + zwiecha GM przy 98%

Doczytałem się w necie, że te pamięci to delikatnie mówiąc gniot...
Czy w/w objawy dość jednoznacznie wskazują na winę pamięci i wymiana
ich na inne powinna przynieść ulgę pecetowi i moim skołatanym nerwom?

--
Pozdrawiam
  __