Problem z komputerem stacjonarnym

Autor: Dominik <dominikz1983_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:42:22 MET DST

Witajcie

Jeśli napisałem na złą grupę najmocniej przepraszam.
Mam następujący problem:
Są dwa identyczne komputery (komp1 oraz komp2) które łączą się z innym
komputerem (serwer) wszystko jest zrobione w jednym mieszkaniu - sieć
lokalna. Komp1 oraz komp2 mają identyczne parametry (Celeron 2,40 GHZ, Dysk
80GB), różnica jedynie polega na tym że komp1 ma 1250 MB pamięci
operacyjnej, a komp2 250mb a mimo to komp1 odbiega znacząco od komp2. ednak
jak się zrobi prosty test tzn. skopiuje plik 900 MB z komp1 na serwer oraz z
komp2 na serwer to czas jest różny. Z komp1 na serwer kopiuje 1:48, zaś z
komp2 na serwer 1:35. MOżna powiedzieć że to znikoma różnica ale to jest
przykład, większą różnicę widać jak się uruchomi na tych dwóch komputerach
(oczywiście nie jednocześnie) program symfonia i ma on pracować na danych z
serwera - wówczas komp1 odbiega znaczą od komp2 (na komp1 wykonanie
statystyk w programie symfonia zajmuje mu 6:25 zaś gdy usiądzie się na komp2
i loguje się na te same konto statystyka jest robiona w 4:20) Komp1 był dwa
miesiące temu formatowych, zainstalowany xp home, karta graficzna, ster. do
płyty głównej, karta sieciowa (karta sieciowa jest zintegrowana). Jak
porównałem karte sieciową jaka sama się zainstalowała (nie dawał zadnego
wyboru) to jest inna nazwa od tej ktora jest na komp2 (nie był formatowany
od 2 lat). Różnica polega na tym, że w komp1 jest wpisana Realtek
RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC zaś w komp 2 jest Realtek RTL8139
Family PCI Fast Ethernet NIC.Sądziłem że to z tej winy jest taka różnica w
transferze i jakości pracy. Zrobiłem tak że na komp1 odinstalowałem tą kartę
RTL8139/810x i chciałem zainstalować tą RTL8139 ale od razu bez pytania
wrzucił sobie tą 810x, więc kazałem mu zaktualizować sterowniki i przyjąć te
RTL8139. Zrobił to, ale jak się wejdzie we właściwości karty sieciowej to w
opcjach zaawansowanych jest więcej opcji na komp1 gdzie jest już RTL8139 niż
na komp2 gdzie jest od samego początku RTL8139 (sądze że na komp1 są teraz
sterowniki od 810x oraz tej RTL8139).

Zrobiłem kilka testów i kombinacji.Sprawdziłem pingi (na karcie
zintegrowanej która jest w komp1)
z komp1 do serwera jest <1, z komp2 do serwera jest <1, z komp1 ping na
onet.pl w granicach 18-19, z komp2 ping na onet.pl również 18-19
mssprawdziłem ping z serwera na komp1 <1, z serwera na komp2 <1

1. podłączyłem do komp1 nową karte sieciową 3com, raport w Symfoni robił
4:53(więc zero poprawy)
2. podłączyłem do komp2 kabel sieciowy używany przez komp1 oraz do gniazda
używanego przez komp1 czas 4:25 (więc znacząca różnica)
3. komp2 zupełnie nowy (jeszcze nie używany) kabel sieciowy podłączony pod
gniazdo używane przez komp1 czas 4:20
4. komp1 na nowej karcie 3com, nowy kabel sieciowy podłączony do gniazda
używanego przez komp1 - czas 4:44
5. komp1 na nowej karcie 3com, kabel używany przez komp2 i podpięty pod
gniazdo używane przez komp2 - czas 4:48
6. w komp1 podłączyłem nową taśmę do dysku twardego, karta 3 com (nowa),
kabel i gniazdo używane przez kom2 - czas 4:55
7. w komp1 - ta sama konfiguracja co wyżej ale taśma podpięta do drugiego
wejścia na płycie głównej - czas 4:38
8. jeszcze raz zrobiłem zaraz po próbie 7, test komp2 który jest podłączony
pod gniazdo 2, czas 4:16

Reasumując na moje kabel sieciowy, karta sieciowa zintegrowana w komp1 jest
ok, moim zdaniem albo uszkodzona jest płyta główna w komp1 albo dysk bo już
nnego pomysłu nie mam.

Zrobiłem jeszcze jeden test.
1. na komp1 podłączyłem pod usb pendriva i skopiowałem na partycje c katalog
z 2 plikami który łącznie zajmuje 1,83 giga. zrobił to w czasie 2:46 (próbe
powtórzyłem po jakieś półgodzinie czas 2:46)
2. na komp1 kazałem skopiować ten katalog z partycji c na partycje d (jest
jeden dysk) czas 2:35, druga próba 2:24
3. na komp2 ta sama próba co w pkt. 1 czyli podłączam usb i karze kopiować
na c - czas 2:46 druga próba 2:51
4. na komp2 karze skopiować katalog z partycji C na D - czas 1:54, druga
próa 2:02

Na moje jest coś nie tak z dyskiem na komp1 bo czas kopiowania tego samego
katalogu jest znacząca po różnica przynajmniej 20 sekund, dyski są obydwa te
same Wester Digital 80gb, płyta główna również ta sama AsRock.

Robilem test dysku twardego programem programem Hd Tach 3.0, żadnego błędu
nie wykrył.

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia czego to może być wina. Prosiłbym o pomoc