Re: Pasywne ch³odzenie procesora

Autor: TW <tommies_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:42:14 MET DST

> Do takiej najwê¿szej badziewnej obudowy siê nie zmie¶ci. Moja obudowa
> jest o jakie¶ 5,5 cm szersza od zatoki 5,25" i mam jaki¶ 1 cm zapasu w
> ¶rodku.

Tendencja do mniejszych obudow wzrasta. Nawet uznane marki robia teraz serie
malych obudow, niektore na przyklad z zasilaczem na dole pod dyskami i po
pierwszym szoku i wyzwaniu od nieukow nieznajacych praw fizyki uznalem ze
pomysl wcale nieglupi. Powietrze zasysane jest wtedy na boku obudowy prosto
na plyte i procesor, a wydalane w sposob wymuszony cichym wentylatorem u
gory z tylu i zasilaczem na dole frontu. Z ciekawosci zrobilem kiedys
pomiary temperatury na tych samych komponentach i co ciekawe przy tym
rozwiazaniu temp byla srednio o 2-3 stopnie nizsza niz w "standardowej"