Re: usb - sata

Autor: Maciej Ananicz <naxrmoo_at_gmaixl.com>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:42:01 MET DST

Mariusz pisze:
> A co jak Ci ten super dyskw super serwerze _plikowym_ padnie????
> Prawdopodbieństwo padu wszystkich płytek wynosi 0 przez najbliższe 100
> lat, o ile Ci ich ktoś do pieca nie wrzuci lub nie ukradnie....

Ciekawe, bo mi niektóre płyty wypalane dwa lata temu już nie działają.
Nawet jeśli były dobrze przechowywane.

> Więc albo wygoda i bajer albo bezpieczeństwo. Chyba, że masz na mysli
> jakiś RAID< gdzie będziesz miał te same na 3-4 a może 6 dyskach wtedy
> jak jeden czy nawet dwa padną nie kłopot.... Ale to już nie będzie
> tańsze od płytek, nawet tych DL ;-P

Na RAIDach się specjalnie nie znam, ale o ile wiem, często jest tak, że
jak padnie jeden dysk to traci się całą macierz. Jakbym miał potrzebę
porządnego backupowania, to bym np. zainwestował w taśmy, albo fizycznie
odległy serwer. Ale takich potrzeb nie mam, więc na przechowywanie fotek
z wakacji, swoich notatek, jakiś filmów i konfigów programów wystarczy
mi kopia na na stałe podpiętym dysku. Z całą świadomością, że jak mi np.
włamią się i ukradną całe pudło, to stracę wszystko.

--
Maciek Ananicz
gg: 2412905