Re: Proporcje ekrany w LCD

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:40:23 MET DST

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> Nie trzeba *ciągle* się gapić -- po prostu są dostępne
> cały czas, wystarczy ruch gałek ocznych. Istotne jest,

No, np. godzina - mam ją na zegarku. Na ścianie:)

> żeby były to informacje wolnozmienne, a jednak przydatne.
> Na przykład stopień zapełnienia partycji, liczba przyłą-
> czonych zdalnie użytkowników czy stopień naładowania baterii.

Poza baterią (zresztą tylko na komputerach bez zasilania sieciowego) to
są informacje do niczego nieprzydatne. Partycja nie zapełnia się w
momencie, od informowania o tym fakcie są odpowiednie mechanizmy
sytemowe, zdalnych użytkowników mało kto podłącza (pomijając już to, że
mało mnie obchodzi ilu użytkowników mam jednocześnie na serwerze).

Z pewnością takich wskazań systemu możesz wygenerować setki, ale prawda
jest taka, że komputer to nie jest stacja kosmiczna, żeby go trzeba było
ciągle monitorować - o tym, że procesor nie wyrabia nie musisz wiedzieć
z tygodniowym wyprzedzeniem, bo to po prostu widać.

Uprzedzając - normalnej osoby (a nie overclockera) na sprawnym
komputerze nie interesuje także temperatura procesora, grafiki, dysków,
wnętrza obudowy czy powietrza za oknem. Nie wiem także po co komu na
bieżąco informacja o ilości zadań w kolejce do wydruku czy aktualnie
ustawiona głośność.

> IMHO na pewno taki wskaźnik gdzieś w rogu jest bardziej

Tak - wskaźnik baterii w rogu, na tacce. I w tym samym miejscu PRZYDATNE
informacje, np. powiadomienia systemowe, o poczcie itp. Ale zwykle tray
zlokalizowany jest na jakimś pasku zadań i ten obszar nie jest objęty
maksymalizacją okna.

> profesjonalny niż sterta ikon na pulpicie czy wielkie
> okno na cały ekran.

Ja poza tym oknem na ekranie nie mam NIC. Ani ikon na pulpicie, ani
paska zadań, ani... no właśnie - co jest na tyle interesujące, żeby mieć
na ekranie takiego zwyczajnego linuksowego desktopu?

> No cóż... Jakby próbować iść w drugą stronę tak daleko, jak
> Ty próbowałeś teraz iść "w śmieszność" tych rozwiązań, to
> należałoby pracować w ciemni.

Mowisz może o czymś takim (po zminimalizowaniu mojego wielkiego okna FF):

http://www.quarto.pl/~gotar/desktop.gif

?

Pozostałe okna mam oczywiście rozłożone na innych pulpitach, zgodnie z
funkcją oraz aktualnym (nie)używaniem ich (jeden pulpit traktuję zwykle
jako przechowalnię do aplikacji, których nie zamierzam przez dłuższy
czas używać).

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/