Re: Energooszczedny procesor i plyta. Co wybrac?

Autor: dsg <sadf_at_lsdf.ss>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:38:07 MET DST

pwil napisał:

> Jesteś pewien, że C'n'Q działało? Aby to funkcjonowało w XP, musisz ustawić
> schemat minimalne zarządzanie energią i w biosie włączyć C'n'Q. U mnie
> radiator robił się zimny :-)
>
> Komp biurowy na A64 z monitorem LCD17" wg UPS-a APC pobierał ~60W w idle jako
> całość :-)

Tak, temperatura spada a wiatrak na procu prawie zatrzymuje.
Pobór energii spada wtedy srednio o jakieś 6W, spodziewałem
się troche więcej...
Być może już samo ACPI w idle potrafi na tyle oszczędzać, ze
C&Q w tym zakresie niewiele zmienia. Za to obniza zegar o
połowę, co niestety daje się odczuć. U mnie cały komputer,
bez monitora, ciągnie w idle około 60-63W z C&Q, do 70 bez C&Q.