Proces Piotr M <nie.dam@gmail.com> zwróci³ b³±d:
>> A sprawd¼ sobie szybko¶æ tej microSD i porównaj z jak±¶ SD w miarê now±
>
> A sprawd¼ na sk±pcu, micro SDHC to clasa 4, i tak samo popularne s± tez
> tej klasy SDHC bo najtañsze, a za klasê 6 musisz ju¿ ze 30% dop³aciæ za
> wy¿sz± juz prawie 2 razy tyle co za 4 itd. Za prêdko¶æ trzeba p³aciæ i
> wiele ludzi decyduje sie na kupno najtañszej.
Sprawdzi³em i tam gdzie pisz± podaj± ¿e Class 2. Ale i tak s± drogie.
>> Poza tym 16 GB SDHC s± ju¿ do¶æ popularne s±dz±c z komentarzy w sklepach
>
> Sprawd¼ na sk±pcu lub allegro jak s± popularne w porównaniu do 4GB
No wiesz, nie muszê sprawdzaæ, bo to siê rozumie samo przez siê :) I
chodzi³o raczej o ¶wiat... Nasz rynek nie ma wp³ywu na decyzje
producentów.
>> prostu jak siê zepsuje/zgubi taka to tracisz dwa razy wiêcej materia³u.
>
> No tak, to dobra zasada i te¿ jej siê trzymam w foto. Lepiej 3x 2GB ni¿
> jedna 1GB
A nawet ni¿ jedna 6 GB.
>> transferu nawet z SDHC - w najszybszych czytnikach to idzie i idzie,
>
> Ale nie zawsze transfer jest najwa¿niejszy. Chcê przenie¶æ 10GB i mam do
> wyboru tylko zewnêtrzny HDD bo materia³u na DVD nie mo¿na podzieliæ, a
> nawet jak mo¿na, to no¶nik jeszcze wolniejszy i nara¿ony dodatkowo na
> uszkodzenia. Tak¿e karty flash to nie tylko do aparatów przecie¿ :)
Ale w prawdziwych kamerach u¿ywa siê ju¿ tego no¶nika czy tylko w
zabawkach? Bo jak nie to nie wiem gdzie poza aparatami warto stosowaæ
du¿e pojemno¶ci (bo ten readyboost visty to IMO niewypa³). Bo
profesjonalne mi siê kojarz± z CF i czasem SD (nie mikro), a te 16 GB s±
ju¿ ze dwa lata.
> I wydaje mi siê ¿e jak nie wiadomo dlaczego ju¿ dawno nie ma kart 16GB
> nawet z transferem 4MB/s (i mimo ¿e technologicznie dawno mo¿liwe), to
> dlatego ¿e chodzi o kasê. Zwyk³e techniki marketingowe. wiele sprzetu
> nie produkuje siê jeszcze ze wzglêdów marketingowych. Kreuje sie
> sztuczny popyt itd.
To zupe³nie normalne i smutne zjawisko, akurat w dziedzinie kart i tak
jest stosunkowo dobrze IMO. Postêp jest hamowany w prawie wszystkich
dziedzinach technicznych, po co siê wykosztowywaæ na badania i marketing
kiedy mo¿na jeszcze odcinaæ kupony od starych technologii... :/
-- Saiko Kila Unregistered Windows User #7.29581131e8Received on Sun Apr 13 19:35:20 2008
To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 13 Apr 2008 - 20:25:16 MET DST