Re: Pojemność microSD a SD

Autor: Piotr M <nie.dam_at_gmail.com>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:34:15 MET DST

Saiko Kila pisze:

> A sprawdź sobie szybkość tej microSD i porównaj z jakąś SD w miarę nową

A sprawdź na skąpcu, micro SDHC to clasa 4, i tak samo popularne są tez
tej klasy SDHC bo najtańsze, a za klasę 6 musisz już ze 30% dopłacić za
wyższą juz prawie 2 razy tyle co za 4 itd. Za prędkość trzeba płacić i
wiele ludzi decyduje sie na kupno najtańszej.

> Poza tym 16 GB SDHC są już dość popularne sądząc z komentarzy w sklepach

Sprawdź na skąpcu lub allegro jak są popularne w porównaniu do 4GB

> prostu jak się zepsuje/zgubi taka to tracisz dwa razy więcej materiału.

No tak, to dobra zasada i też jej się trzymam w foto. Lepiej 3x 2GB niż
jedna 1GB

> transferu nawet z SDHC - w najszybszych czytnikach to idzie i idzie,

Ale nie zawsze transfer jest najważniejszy. Chcę przenieść 10GB i mam do
wyboru tylko zewnętrzny HDD bo materiału na DVD nie można podzielić, a
nawet jak można, to nośnik jeszcze wolniejszy i narażony dodatkowo na
uszkodzenia. Także karty flash to nie tylko do aparatów przecież :)

I wydaje mi się że jak nie wiadomo dlaczego już dawno nie ma kart 16GB
nawet z transferem 4MB/s (i mimo że technologicznie dawno możliwe), to
dlatego że chodzi o kasę. Zwykłe techniki marketingowe. wiele sprzetu
nie produkuje się jeszcze ze względów marketingowych. Kreuje sie
sztuczny popyt itd.

--
pozdrawiam, Piotr M