Re: Zewnętrzna karta dźwiękowa

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:35:02 MET DST

Artur(m) <musicm@interia.pl> wrote:

> Nie inaczej jak to co pod tym co napisałem

Ale napisałeś swoje życzenie, które nie ma (wg mnie) związku z
rzeczywistością. Ja proszę o PODSTAWY, dlaczego niby bas ma się
przenosić lepiej na wyższym próbkowaniu? Bo mój aparat fizyczny
i znajomość teorii sygnałów twierdzi, że działa to dokładnie na
takiej samej zasadzie jak wtedy, gdy ziemia była płaska. Przy czym od
razu mówię, że specjalistą w tym zakresie nie jestem, stąd też proszę o
wyprowadzenie z ewentualnego błędu i podanie, jakie to zjawiska
wymuszają stosowanie wyższych częstotliwości próbkowania, niż te
wymagane teoretycznie; i zaznaczam - ZNACZNIE wyższe, bo mowa była o 96
kHz zamiast 40 kHz, czyli 2-3 krotnie poza pasmo słyszalności człowieka,
więc tłumaczenia poprzez niedoskonałość filtrów i szumy tranzystora nie
przyjmę;)

> Bardzo trafny wzór - słuszny.

Panowie autorzy z pewnością się cieszą, że z nimi się zgadzasz ;D

> ale aby wiernie odttworzyć sygnał przetwarzany o częstotliwościach
> 20Hz - 20 000Hz

No więc - jak panowie wyżej stwierdzili, do tego wystarczy próbkowanie
40 kHz, o czym też piszę. Doliczmy sobie parę kHz dla tych, co mają
słuch doskonały, jakiś zapas na niedoskonałe filtry i niech będzie sobie
48 kHz - gdzie do 96?

> Radosław, myśle, ze przedstawił to wyraźnie.

Niestety popełnił klasyczny błąd - otóż wbrew temu, co wielu osobom się
wydaje, sygnału dyskretnego NIE INTERPOLUJE SIĘ, aby uzyskać sygnał
ciągły! Z próbek można odtworzyć DOKŁADNY przebieg sygnału wejściowego.

> Sprawy przetwarzania sygnału, są ogólnie sprawami, w wiekszości, nie
> banalnymi.

Wiem, trochę w życiu takich rzeczy przeliczyłem, na piechotę i
komputerowo.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/