Re: predkosc stalego lacza

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:34:02 MET DST

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fj507q$oin$1@node2.news.atman.pl...

> Ilu znasz dostawców którzy odpowiedzą prawdę na pytanie o realne
> prędkości ? Bo najczęściej jest tak że podpisując umowę np. na łącze
> megowe pytam jakie mają wyjście na świat to pada uspokajająca
> odpowiedź że 10 mega. A na pytanie ilu mają klientów okazuje się
> to tajemnicą. No ale jak tych klientów mają trzydziestu to prędkość
> tego mojego łącza będzie 1 mega do routera brzegowego a jedna trzecia
> tej wartości do sieci. A jak mają stu klientów ?

Generalnie nadmiarowosc stosowana jest wszedzie - niezaleznie od dostawcy
(wyjatkiem sa zdaje sie tylko dedykowane lacza punkt-punkt z CIRem, czy jak
to sie tam nazywalo).

Zazwyczaj tez monitoruje sie tylko ruch zbiorczy na danym wezle i w razie
problemow z przepustowoscia podejmuje sie odpowiednie decyzje (typu
zwiekszenie przepustowosci, przepiecie klientow do innego wezla, obciecie
jakichs uslug itp)

Mam wrazenie, ze temat sie juz wyczerpal - sprawdzic sobie mozna i wierzyc
mozna - jak komu wyszlo raz, to powinien sie cieszyc, ze wyszlo... A jak nie
wyszlo to niech sie dobrze zastanowi i przeczyta jeszcze raz watek :)

Pozdrawiam
Michal