Stacja robocza do montażu video?

Autor: qibus <muglorz_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:33:47 MET DST

Witam Serdecznie!
Zajmuje się kamerowaniem, obróbką i montażem filmów Video (śluby,
wesela, studniówki itp). Obecnie mam komputer najzwyklejszy w swoim
rodzaju. Athlon 3000+, 1GB Ram, GeForce 6600GT, Windows XP Home.

Jako, że roboty jest bardzo dużo chciałbym usprawnić/przyśpieszyć cały
proces składania filmów, a dokładniej chodzi mi o to, by rendering w
programach do montażu takich jak Pinacle, Adobre Premiere czy Edius były
szybsze, a późniejsza kompresja zmontowanego materiały do MPEG2 (lub
innego) znacznie szybsza niż obecnie.

I tutaj pojawia sie moje pytanie: Czy zostać przy obecnym sprzęcie
dokładając tylko pamięć RAM czy może zmienić komputer na jakiś z
procesorem Intel Core 2 Duo, lepszą kartę grafiki (jaką zalecacie?, i
4GB Ramu, wpakowując to wszystko Windowsa Viste? (jaka edycja była by
najlepsza?)

Słyszałem też, że są karty, które przejmują obliczenia związane z
materiałem Video, od procesora na "swoje bary" przez co wszystko idzie
znacznie szybciej. Szukałem, ale nie wiem jak to się konkretnie nazywa,
przez co nie znalazłem.

Byłbym wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Qibus