Re: pentium dual core 1,46GHz

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:33:42 MET DST

Użytkownik "masza" <iglas63@op.pl> napisał w wiadomości
news:fj604t$vpj$1@news.onet.pl...
> witam
> ciągle nie mam pewności co do wyjaśnień jaka jest różnica pomiędzy intel
> pentium 1,46GHz a intel pentium dual core 1,46GHz bo kiedy kupuję sprzęt
> wymagający procka co najmniej 1,8GHz to nie wiem czy dual core obsłuży

Niezbyt jasno sie wyrazasz. Pentium 1.46 GHz - co to za procesor? Z ktorej
rodziny? Pentium 3, Pentium 4? Bo o takim zegarze to chyba nie bylo z serii
Pentium 3 ani 4.

Poza tym wiekszosc opisow co do wymagan, ktore okreslaja procesor po zegarze
(np. procesor minimum 1.8GHz) odnosi się do starej serii procesorow typu
Pentium 4.

Nowy Pentium DualCore to zupelnie inne procesory oparte na technologii
stosowanej w najnowszych Intel Core2 Duo. Ich predkosci zegarów taktowania
nie mozna porownywac bezposrednio do starych Pentium 4.
Nowe Pentium DualCore (lub Core2 Duo) w porownaniu do starego Pentium 4 przy
takim samym zegarze są zdecydowanie szybsze po pierwsze ze względu na inną
architekturę oraz po drugie ze względu na dwa rdzenie w jednym procesorze
(to tak jakbys mial dwa oddzielne procesory, ktore dziela sie wykonywanymi
zadaniami - dzieki temu mozliwe jest wykonywanie niemalze dwukrotnie
szybciej pewnych operacji).

--
rb