"RAID Error" po ponownym włączeniu komputera

Autor: Michał Lipek <michallipek_at_gmail.com>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:32:51 MET DST

Witam wszystkich

Mam nowy sprzęt i po ponownym uruchomieniu komputera Media Shield od
Nvidii zgłasza błąd w macierz RAID. Chciałem się podpytać tutaj na
grupie, zanim wyślę sprzęt do reklamacji.

Poniżej jest dokładniejszy opis problemu.

Sprzęt
Gigabyte GA-M57SLI-S4 rev 2.0, nForce 570
AMD Athlon 64 X2 5600+ BOX (Socket AM2)
2 x Seagate 250 GB Barracuda 7200.10 (16MB, Serial ATA II)

Opis problemu
Mam w komputerze dwa dyski SATA 250GB, które połączyłem w macierz RAID
0 (stripping). System operacyjny (Ubuntu) się zainstalował i nie było
z nim problemu, dopóki nie wyłączyłem komputera.

Po ponownym uruchomieniu MediaShield oznaczył macierz RAID czerwonym
Errorem. Niestety MediaShield nie posiada opcji uzdrawiania macierzy,
więc musiałem ją tworzyć na nowo, co z kolei zmusiło mnie do
wystartowania komputera z LiveCD i aktualizacji GRUBa.

Komputer mogę dowolną ilość razy restartować, jednak gdy go wyłączę,
po włączeniu znowu pojawia się ten błąd.
Codziennie rano muszę na nowo tworzyć macież i aktualizować GRUBa.
Dzisiaj zrobiłem to trzeci raz i zaczyna mnie to delikatnie mówiąć
denerwować (bo to kilkanaście minut straconych).

Na wszelki wypadek zaktualizowałem BIOS do najnowszej wersji (wersja
FE), jednak to nie pomogło. Szukałem też po forach i w archiwum grupy.
Być może niedokładnie, bo nic nie znalazłem.

Dziękuję za poświęcony czas.

Pozdrawiam,
Michał Lipek