Re: Kilka pytan, o podkrecenie E2160.

Autor: Rafał <nieznane_at_w.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:32:47 MET DST

rom3k pisze:
> E2160 1,8GHz
> Gigabyte GA-P35 DS3
> RAM 2x 1GB Patriot 800Mhz
> Galaxy 8600 GT 256MB
> Dysk Seagate 250GB, 8mb
> naped LG
> Obudowa TRACER :) PHANTOM TRO-979 - 400 W, PFC.

Ten sam procek i płyta ;-) Pamięci kingston 667, praktycznie kilka
godzin po uruchomieniu dotaktowany na 2.43 GHz - FSB ustawione na 270
MHz - wszystko na boxowym wiatraku.

> Wiem ze pewnie pojedziecie po tej obudowie...

Mam niewiele lepszą, tez TRACER, jakiś hell Fire Silent 450W, oby te
350W wyciągał :)

> Pytanie takie podstawowe, czy majac taki zasilacz mozna jakos podkrecic
> procesor? nie zalezy mi na 3Ghz, 2,4 juz by mnie satysfakcjonowalo.
> Narazie gralem tylko w FarCry na 1680x1050 i na maks detalach chodzi
> idealnie no ale to stara gra.
> W CPU-Z podaje mi taktowanie procesora 1200mhz czyli mnoznik 6 x 200mhz,
> ale w takim programiku od plyty glownej jest 1800mhz i mnoznik 9 wiec jak to
> wkoncu jest?

Mnożnik jest jak już napisali inni - regulowany automagicznie w
zależności od zapotrzebowania procesora.

> Temperatura jak gram w tego FarCry to dochodzi do maks 35'C (na procesorze)
> Wiec chyba nie jest to dozo w starym Athlonie 2000 mialem 65-70' i dzialal.

Tak samo. W idle sięga 27^C.

> W Biosie mnoznik jest ustawiony na 9, a taktowanie jest na szaro 333,
> mozna odblokowac i zmienic.

Ale to zmieniasz taktowanie pamięci OIDP.
Pamięć musi być częścią taktowania szyny, po to aby pewnych granic
taktowania jej nie przekroczyć. Ja mam 5/4 czy jakoś tak.

> Co do gier to instalowalem IL-2, chodzi idealnie ale jest stara, jednak
> LOCK-ON tez gra z tych czasow chodzi jakos nie dokonca plynnnie czy to wina
> za malego taktowania procesora?

1. Lock On jest grą o lekko zwichrowanym silniku, momentami zachowuje
się dość dziwnie i nieprzewidywanie jesli chodzi o wydajność 3D.
2. U mnie chodzi płynnie LO fps nie sprawdzałem (zapomniałem jak ;-) ),
podobnie jak i IL2. Wszystko na full detalach.
Notabene sprawdzałem wydajność wczoraj w porównaniu z "dziadkiem"
Bartonem 2500@3200 - około 2.5 krotnie szybszy przy konwersji plików
multimedialnych w AGK(sama moc rdzeni, nie licząc grafiki 8500 GT (8500
GT, nie 8600).