szybki skaner A4?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:32:47 MET DST

W zamierzchłych czasach ktoś poruszał ten temat, ale czas i rynek się
zmienia. Może ktoś widział/kupił/sprzedawał jakiś sensowny skaner kartek
rozmiaru do A4, o sensownej prędkości i jakości?

Założenie - skanowanie w kolorze kartek A4 (lub mniejszych), z
rozdzielczością 100dpi (99%), bardzo rzadko 300-600dpi. Skanowane są
pisma/druki urzędowe a nie fotki, więc kolory i jakość raczej
nieistotna. Obecnie i tak pracuję na Gamma 0.5 by więcej czytelności
uzyskiwać ;) Tak więc wielkość obrazu nie jest ograniczeniem, tylko
wykonanie mechaniczne ogranicza prędkość skanu i preview. W sumie
zastanawiałem się nad statywem + najpodlejsza cyfrówka pionowo w dół -
ale przykładać każdą kartę szybą, korekcja poduszkowości obrazu,
oświetlenie itp - za dużo kombinacji...

Obecny wynalazek Medion USB1.1 za 60zł z Alledrogo robiący preview przez
15s i skan A4-color-100dpi przez 30s to nieporozumienie, jak trzeba
przerzucić 20-50 kartek (pomiętoszonych niejednokrotnie). Myślałem że
będzie lepiej na czymś nowszym - Mustek/plustek Bearpaw okazał się
jeszcze większą porażką...

No i nie chcę by to był przemysłowy skaner podłączany przez
firewire/scsii, którym zus może skanować 200d eklaracji na minutę ;)