Re: Laptop do programowania - trudny wybor

Autor: z/svc <z/svc_at_>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:31:47 MET DST

On Sun, 02 Dec 2007 19:26:43 +0100, Piotr Rezmer
<piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl> wrote:

>Laptop ma swoj plus, że mozesz cale srodowisko developerskie zawiesc do
>klienta i sprawdzac pewne rzeczy na miejscu.
>To co jest w laptopie slabe to rozdzielczosc, przez ktora niewiele
>miejsca pozostaje na okno z kodem zrodlowym.
>To na co warto zwrocic uwage to:
>-rozdzielczosc

E, bez przesady. Są nawet matryce 1900x1280 na ekranach 15.4''. Choć
trzeba do tego mieć zdrowie i to lubić :)

Jednak w domu, albo na codziennym stanowisku pracy można mieć podpięty
drugi monitor i wtedy już jest super. Kod na jednym ekranie, reszta na
drugim. No i pozostaje mobilność, czyli bierzesz laptopa i zanosisz do
klienta, czy gdzie chcesz.

>-pojemnosc dysku

Są już dyski 250 GB. A jak potrzebujesz jeszcze więcej, to w
niektórych modelach możesz mieć zamiast DVD drugi dysk. Możesz sobie
nawet RAID zrobić na laptopie, chociaż to już chyba lekkie przegięcie
;-)

>-obecnosc portu szeregowego (jesli jest niezbedny)

Fakt, z tym ciężko. Delle mają porty szeregowe i LPT. Nie rozumiem,
dlaczego inne firmy nie dają seriala. LPT rozumiem, on slużył tylko do
jednego, do drukarki, ale serial... No ale bez przesady, można bez
problemu kupić kabel USB - Serial.

Tak naprawdę bardziej mnie denerwuje to, że czasami mało portów USB
jest w laptopach. Szczególnie w ThinkPadach. Trzy to jest minimum, dwa
porty USB to dla mnie przegięcie.

OK, można kupić kartę PCMCIA, ale bez jaj, nie po to się kupuje
komputer przenośny, aby tachać drugie tyle, co waży komp, akcesoriów.

>-mozliwosc wstawienia karty blue connect

A jakie złącze/port laptop musi mieć, aby była taka możliwość?

>-mozliwosc rozbudowy RAM

Dlatego nie rozumiem, jak można wkładać do laptopa 1 GB ramu w
konfiguracji 2 x 512....

A od siebie dodałbym jeszcze: klawiatura!!!

--
z/svc