Re: Druga karta (SLI) - konieczny mocniejszy zasilacz?

Autor: adym <adym_at_nospamtenbit.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:24:23 MET DST

meer pisze:

> Mam w piecyku następujące bebechy:
>
> - core2 6750
> - 2GB ram
> - 1 dysk sata
> - gf 8800gts
>
> Całość pracuje na zasilaczu BeQuiet! StraightPower 430W. Mam możliwość
> niewielkim kosztem dołożyć drugiego gf 8800gts, ale tu pojawia się
> wątpliwość czy taki manewr nie rozłoży zasilacza. Teoretycznie, przy
> maksymalnym obciążeniu grafiki, zostaje jeszcze około 150W na pozostałe

Tylko, ze musisz sie przyjrzeć dokladniej mocy znamionowej zasilacza bo
takie proste kalkulacje mogą być mylne.
Akurat masz pecha bo 8800GTS to smok :/ Jak sie mozna domyslec 90% mocy
ciagnie z molexa (12V). Czyli dwie karty moga skonumować do 250W albo
nawet wiecej.
Osobicie szukalbym modelu, ktory ma conajmniej 400W na linie 12V.
Z bequiet to np:
Bequiet Straight Power E5-500W, a najlepiej E5-600W i bedziesz mial
spory zapas mocy.