Re: komputer pod napieciem

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:21:53 MET DST

JoteR <joter@pf.pl> wrote:

> Tak kiedyś zrobiłem. Przy podłączaniu kabla Aster do tunera w komputerze
> ładnie się iskrzyło między obudową PC a ekranem koncentryka. Nie przejąłem

A zauważyłeś, że telewizor ma na końcu kabla wtyczkę dwubolcową (bez
dziury na bolec zerujący gniazdka)?

> "odzerować" gniazdko. Może w wolnej chwili spróbuję "uziemić" ten interes do
> kaloryfera ;-)

Jak chcesz porządnie uziemić, to musisz wkopać bednarkę w ziemię;)
Kaloryfer wcale nie musi trzymać potencjału. A już na pewno to, co masz
w gniazdku na przewodzie N (a właściwie to chyba PNE się nazywa w
instalacjach TN-C, nie?) nie jest stałe w całym budynku (jeśli to jakiś
blok). A w ogóle więcej informacji tutaj:

Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/