Re: komputer pod napieciem

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:21:48 MET DST

"Grzegorz Nowak" napisał:

> tak, rozkrec gniazdko, zobacz gdzie jest faza a gdzie "neutral".
> kup gniazdko z bolcem, polacz w nim uziemienie z neutral.

Tak kiedyś zrobiłem. Przy podłączaniu kabla Aster do tunera w komputerze
ładnie się iskrzyło między obudową PC a ekranem koncentryka. Nie przejąłem
się tym specjalnie, bo obraz (jak to w Aster) był już tak dziadowski, że nic
mu więcej zaszkodzić nie mogło. Jednak kiedy zmieniłem operatora TV okazało
się, że tak "uzerowany" komputer wprowadzał zakłócenia do wszystkich
odbiorników TV w mieszkaniu w postaci wędrujących poziomych pasów. Musiałem
"odzerować" gniazdko. Może w wolnej chwili spróbuję "uziemić" ten interes do
kaloryfera ;-)

JoteR