Re: Dyski w Raid, ...dyskoteka?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:20:55 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Radosław Sokół"
>Nadmiarowość nie musi oznaczać nadmiarowość przechowywania
>danych. W RAID-0 mamy nadmiarowość sprzętu w stosunku do
>potrzeb przekładającą się na zwiększoną wydajność :)

Nadmiarowość? A gdzie tu nadmiarowość. Niech Ci się jeden dysk posypie i
będziesz mieć nadmiarowość. :-P

>E e. Prawdopodobieństwo awarii w ogóle rośnie wraz z liczbą
>dysków. Natomiast w poziomach RAID >= 1 maleje ryzyko awarii
>wiążącej się z *utratą danych*.

OK. Kwestia definicji awarii. Chodziło mi nie o awarię z punktu widzenia
poszczególnych komponentów, a systemu jako całości.

--
  Kruk@ -\                   | I  WILL  NOT  BRIBE  PRINCIPAL  SKINNER(Bart
          }-> epsilon.eu.org | Simpson on chalkboard in episode 8F03)