Re: bezglosny komputer

Autor: Piotrek <nicdWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Sat 12 Apr 2008 - 11:02:53 MET DST

No to jak tak, to się raczej nie da. Na procesorze to tylko chlodzenie wodne
jest absolutnie bezgłośne. Wiatraczek z monitoringiem obrotów jest bardzo
cichutki, ale zawsze jakiś tam szum jest i wyeliminowac się go nie da no chyba,
że procesor idzie na 1% mocy i wentylator sie nie kręci. Poza tym zasilacz z
chłodzeniem pasywnym na samych radiatorach tylko, grzeje się mocno bo nie ma
wymuszonego obiegu powietrza przez obudowę i zazwyczej jest konieczny
wentylatorek w obudowie. Karta grafiki z chłodzeniem pasywnym to nie problem. A
co do dysku twardego to trzeba by zamówić specjalnie dysk np Seagate na
łozyskach hydrodynamicznych. Bedzie bardzo cichutki, ale nie bezglośny. A tak w
ogóle to czemu jest taki problem z wiatrakami? Ja mam 3 wiatraki w obudowie: na
procku, w zasilaczu i obudowy. Każdy ma 120mm i kreci się z predkoscią max 600-
700 obrotów podczas normalnej pracy, w grach kolo 900 i jest baaaardzo cichutko
pomimo to. Ledwo je słychać i kompletnie nie przeszkadzają.

Pozdrawiam