Re: laserowe urzadzenie wielofunkcyjne cz.b./drukarka kolorowa

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Wed 30 Apr 2008 - 23:13:31 MET DST

Użytkownik "gemini" <gemini@NO-SPAM.pl> napisał w wiadomości
news:fvacof$pv4$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> kolorowych urzadzen wielofunkcyjnych jest maly wybor, sa relatywnie drogie
> w porownaniu do oferowanych mozliwosci, i porownujac koszty eksploatacji

To prawda, ceny są wysokie bo sprzedaż mała. Odwrotnie do proporcji w
atramentówkach - kombajny laserowe to margines.

> (toner) sa drozsze jezeli chodzi druk cz.b. a niekiedy nawet kolorowy w
> porownaniu z osobna drukarka (chociaz tylko kilka modeli porownalismy).
> Nie

Zazwyczaj kombajny laserowe mają moduły drukarkowe wzięte z
"jednofunkcyjnych" drukarek, więc nie może być mowy o różnych kosztach druku
skoro najważniejsze części są takie same.

> wiem z czego to wynika i nie jestem pewien czy poprawnie porownywalem
> koszty. Dlatego m.in. zwrocilem sie do grupy. A znalesc jakiegos
> sensownego porownania kosztow eksploatacji wielu urzadzen tez nie moge...
> W ogole producenci powinni podawac jakies koszty wydruku uwzgledniajac
> toner + beben.

Z reguły podają, tylko nie na pierwszych stronach. Ale po co szukać po
kątach, przeczytaj chociażby testy w PCWK.

I dalej nie ma odpowiedzi do po co te dwa lasery. Przecież do skanowania
można kupić skaner, niekoniecznie kombajn.