Re: MOBO nie wykrywa wiatraka na CPU - problem!?

Autor: Brodi <madmax81_at_ilovespam.interia.pl>
Data: Fri 25 Apr 2008 - 22:07:47 MET DST

XWindowsMen pisze:
> Witam.
> Na ECS K7VZA miałem Durona z jakimś tam starym wiatrakiem. Wymieniłem
> tego collera na coś nowszego gdyż stary wydawał z siebie szum podobny do
> tego, kiedy samolot startuje. Zamontowałem coś takiego:
> http://tinyurl.com/5tpv3j
> Sęk w tym, że płyta główna chyba nie wykrywa owego wiatraka i zaraz
> momentalnie wyłącza komputer :| Ze starym chłodzeniem wszystko
> piknie-ślicznie chodzi. Dałoby radę jakoś to obejść/naprawić!? Wiatrak
> na tym nowym AC oczywiście się kręci... Pozdrawiam.

podstawowe pytanie Czy wentylator się kręci ? jeśli tak to wydaje mi się
że tylko wymiana na inny pomoże, jeśli nie kręci się to można zrobić
zwarcie na diodzie termicznej - zlutować ją kawałkiem przewodu i wtedy
powinien już działać, Przynajmniej taka sztuczka działa w przypadku AC
TC2 - i takie cudeńko za 8 zł polecam ci do twojego zestawu.

i rozwiązanie software - wejdz do biosu i wyłącz cpu fan alarm, cpu fan
detect czy jak to się tam nazywa :]