Re: czujniki temperatury - o dupe rozbic

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Tue 22 Apr 2008 - 16:30:07 MET DST

Dnia Tue, 22 Apr 2008 12:38:59 +0200, simon napisał(a):

> W takich procesora styk radiatora z heatspreadem jest stosunkowo dobry.
> Zdolność oddawania ciepła jest na tyle duża, że nie powinno być takiego
> efektu ( tak błyskawiczny spadek temperatury), chyba że rzeczywiście
> potrafisz to wyliczyć - mi rozsądek podpowiada, że jednak w tym
> przypadku wartości, które podałeś wyżej są zdecydowanie za małe.

Nie muszę sam liczyć. Sandra to potrafi.

> Mój 3,5GHz E1260 wolno sie ochładza, co prawda jest to inny procesor,
> ale swoje pobiera.

Im mniejsza moc pobierana przez procesor tym efekt jest mniejszy.
Zarządzanie energią też ma znaczenie. AMD obniża mnożnik o połowę. Intel
tylko do x6. A dyskusja zaczęła się (jak ktoś jeszcze pamięta) od mocno
podkręconego phenona.

> Natomiast teoria o gorszym styku struktura-spreader ma zdecydowanie
> sens, a wartość oporności cieplnej styku musi być zdecydowanie większa i
> efekt natychmiastowego spadku temperatury murowany.

Podkręcony czterojajowiec przy obciążeniu 100% bierze ze 120 W. Przy
oporności termicznej 0,2*C/W to jest różnica między rdzeniem a radiatorem
24*C. Tu jak nie wypolerujesz idealnie radiatora i procesora to nawet przy
teoretycznym idealnym radiatorze (to znaczy odprowadzającym nieograniczoną
ilość ciepła i utrzymującym temperaturę otoczenia) temperatura rdzenia
będzie dochodzić do 50*C.