Re: czujniki temperatury - o dupe rozbic

Autor: simon <simw_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 22 Apr 2008 - 12:38:59 MET DST

> Dobrze położona pasta i idealnie wypolerowany radiator dają oporność
> cieplną rzędu 0,15 - 0,20 *C/W. Skutkuje to (jak już parę postów wcześniej
> wspomniałem i jest proste do wyliczenia) spadkiem na tej oporności
> temperatury przy prądożernym procesorze nawet o ponad 20*C. Pewnie żeby
> było pięknie gdyby ta oporność była zerowa ale to się niestety nie da.
W takich procesora styk radiatora z heatspreadem jest stosunkowo dobry.
Zdolność oddawania ciepła jest na tyle duża, że nie powinno być takiego
efektu ( tak błyskawiczny spadek temperatury), chyba że rzeczywiście
potrafisz to wyliczyć - mi rozsądek podpowiada, że jednak w tym
przypadku wartości, które podałeś wyżej są zdecydowanie za małe.
Mój 3,5GHz E1260 wolno sie ochładza, co prawda jest to inny procesor,
ale swoje pobiera.
Natomiast teoria o gorszym styku struktura-spreader ma zdecydowanie
sens, a wartość oporności cieplnej styku musi być zdecydowanie większa i
efekt natychmiastowego spadku temperatury murowany.

--
Pozdro
Simon