Re: Pytania o pamięci DIMM DDR i gniazda

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 09 Apr 2008 - 14:46:09 MET DST

Michal Bien pisze:
> Teoretycznie nie i mozna wsadzic w dowolne - w koncu zydzakowanie
> sciezek jest m.in. po to by propagacja syganlu do kazdego z gniazd byla
> taka sama. W praktyce jesli nie zawadza to dobrze wkladac do DIMM w
> kolejnosci bankow.
Ja mam inną teorię, która bardziej praktycznie się objawia - wkładać
pamięć jak najdalej od procesora. W szybkości pracy ani w niczym innym
to nic nie zmienia (bo nie może), ale za to:
1) Powiew powietrza z procesora słabiej grzeje pamięć dalej oddaloną
2) Jest lepszy przepływ powietrza w okolicy procesora, przez co ma
szansę być zimniejszy.
3) Wicher z procesora niesie ze sobą kurz, który malowniczo osadza się
też na pamięciach. Im dalej - tym mniej go się zbierze, niech sobie leży
na pustych gniazdkach...