Re: czujniki temperatury - o dupe rozbic

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Sun 20 Apr 2008 - 15:37:16 MET DST

Dnia Sun, 20 Apr 2008 15:13:34 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> Tak, zgadza się. Ale tak jest miedzy tymi elementami struktury które akurat
> w danym momencie dostarczają gros ciepła a radiatorem. Dioda zapewne leży w
> innej okolicy, więc w jej przypadku żeby do niej dopłynęło ciepło z
> "grzejnika" musi ono pokonać drogę do radiatora i z powrotem. Zatem, jeśli
> akurat "grzejnik"przestanie grzać, dioda tego nie zauważy bo ona jest
> sprzężona z "grzejnikiem" przez radiator który ma dużą bezwładność cieplną
> i uśrednia temperatury poszczególnych fragmentów rdzenia. Za takim obrazem
> [...]

Nie jest to prawdą. Dioda pomiarowa to nie jakiś zewnętrzny element tylko
część struktury. To jest w tym samym kawałku krzemu. Tak samo jest w
Athlonach jak i w Intelach. W kartach graficznych zresztą też. Nie mam w
tej chwili pod ręką Athlona ale w C2D jak najbardziej skok temperatury o
kilkanaście stopni po zdjęciu obciążenia w czasie ~1-2 sek. występuje. Na
Athlonie miałem założone chłodzenie wodne z dużą zaokienną chłodnicą. Tam
temperatura bloku wodnego była w zasadzie niezależna od obciążenia
procesora. Po zmianie obciążenia następowała gwałtowna zmiana temperatury 0
15-20* a potem długofalowa zmiana o 2-3 stopnie (jednak temperatura
chłodziwa trochę sie zmieniała). Przy chłodzeniu powietrzem ta długofalowa
zmiana jest znacznie większa - radiator jednak ma znacznie mniejszą
sprawność.