Re: Chyba padnę, co za czasy nowy notebook za 1300 zł

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 20:02:37 MET DST

Karthoon pisze:
> przecież samą płytę też możesz wymienić (fakt, drożej - ale jednak). A poza

Właśnie to napisałem. Pogwarancyjna wymiana płyty często
kosztuje tyle, co nowy komputer i jest nieopłacalna.

> tym w większych firmach na ogół gwarancja jest 3 lata - co zresztą mniej
> więcej jest równe przyjętemu okresowi amortyzacji.

Ale trzeba do niej dopłacić, bo standardem jest często
rok. Na przykład HP daje właśnie 12 miesięcy, za więcej
trzeba płacić.

> eee, no co Ty - poniżej 3000

To low-end chcesz kupować.

> w tej cenie, to raczej podobny.

*Zdecydowanie* lepszy, szczególnie jak zejdziesz z ceną
notebooka poniżej tych 3 000 zł. Dysk 7200 rpm, 2x więcej
(szybszej) pamięci, nieco szybszy procesor, wyższe FSB.
Ogólna postrzegana wydajność będzie wyraźnie wyższa, niż
w przypadku energooszczędnego notebooka.

> to raczej jednostkowe przypadki.

Biorąc pod uwagę zainteresowanie Microsoftu wspomaganiem
arkuszy Excela wieloserwerowymi klastrami obliczeniowymi --
raczej wielki i dochodowy rynek.

> raczej trudno będzie... na ogół już sam monitor jest podobnej wielkości, jak
> laptop

Bez przesady. Jest wyraźnie mniejszy. Poza tym monitor stoi
dalej na biurku, można wykorzystać przestrzeń przed nim,
a notebook ma ekran zaraz przy klawiaturze, tył biurka
jest w zasadzie "martwy", a papiery trzeba rozkładać po
bokach, a nie "nad" klawiaturą, gdzie są najwygodniejsze.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |