Re: Budzetowy laptop

Autor: Karthoon <karthoon_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 20:02:33 MET DST

meer <spam@no.thanks> napisał(a):

> Kiedy czytam tego posta, zajęte są oba rdzenie procesora. Jeden z nich
> przetwarza kilka GB logów, drugi bierze te przetworzone i pakuje do
> *.pmd. Okienko thunderbirda wygodnie umieściłem sobie na lewym
> monitorze, nie tracąc jednocześnie podglądu operacji wykonywanych w tle,
> których szczegóły widać na drugim ekranie, razem z monitoringiem kilku
> usług.
>
> Karta graficzna to wybitnie kaprys, bo uwielbiam Half-Life i raz na czas
> lubię sobie pograć w jedną i tą samą grę (ale chyba mam do tego prawo)?
>

> Na laptopie tego nie da zrobić, ale co to ma do rzeczy?

tzn. niby czego się nie da zrobić? przetwarzać logów? odpalić thunderbirda?
czy podłączyć drugiego monitora?

> Jeśli wybitnie
> przeszkadzają mi pewne cechy laptopa, to niby dlaczego mam nie
> zainwestować w sprzęt, który jest pozbawiony tych wad?

przecież nikt nie twierdził, że laptop zawsze i wszędzie może zastąpić pc-ta.
Ale często jest tak, że sprawdzi się nie gorzej. Np. w zastosowaniach takich,
jakie opisałeś powyżej.

> Przeszkadza mi odgłos pracy laptopa, więc wolę używać praktycznie
> bezgłośnego blaszaka.

bez przesady, jeśli coś jest cichsze, to raczej laptop.

> Przeszkadza mi mikroskopijny monitor w laptopie, więc wolę używać
> blaszaka z dwoma monitorami.

możesz kupić laptopa z monitorem 20" i podpiąć sobie dodatkowo drugi monitor,
nawt 50" jak masz ochotę.

> Przeszkadza mi konieczność używania oddzielnego sprzętu audio, więc wolę
> używać blaszaka wysyłając dźwięk z plików FLAC światłowodem do wzmacniacza.
> Przeszkadza mi niewygodna, mała klawiatura laptopa, więc wolę używać
> blaszaka z pełnowymiarową klawiaturą, na której wygodniej robi się
> skróty klawiszowe i ręce mniej się męczą.

a mało to laptopów z pełną klawiaturą? od 17" w zwyż to standard....

> Niby dlaczego mam nie mieć prawa do wyboru wygodniejszego sprzętu?
> Przecież sam płacę za ten sprzęt, więc co za różnica ile on kosztuje?

No ale kto ci broni? wolisz pc - kupujesz blaszaka. Wolisz laptopa - kupujesz
płaszczaka. Jaki problem?

> Na laptopy jest teraz moda, laptop jest fajny jak trzeba czasem coś
> zrobić poza domem. Ale laptop NIGDY nie zastąpi peceta.

a pc nigdy nie będzie potrzebował więcej ramu-u niż 640 kB ;-)