Re: Czy to dobry zestaw?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:59:59 MET DST

** gabi <angelgab@o2.pl> wrote:

> Precyzuje: Wied?min. I inne nowe gry (Bioshock tez lezy na polce i kwiczy ze
> nie moge w niego zagrac).

Do gier raczej Ci czterordzeniowy procesor potrzebny nie jest, z tego co wiem
to gry nie są projektowane w takiej architekturze aby korzystać z tych rdzeni,
będą się nudzić. Karta graficzna musi być dobra.

> Nastepny upgrade sprzetu za 3-4 lata.

Wiesz sprzęt tej klasy co opisujesz za rok będzie kosztował 1,5 tys. PLN. :) A
za dwa lata nowe gry będą na nim średnio chodziły, lepiej IMHO zmniejszyć
okienko wymiany i cyrklować w bardziej średnie wydajnościowo komponenty.

> Czyli zalezy mi na conajmniej 2GB ram, dobry dysk, bardzo dobra plyta glowna
> i bardzo dobra karta grafiki + wydajny procesor. Ma to wszystko smigac bez
> dlubania z mojej strony.

Dyski mocno radziłbym Ci nie tyle wielkie co dwa w RAID1 to Ci da wyraźną,
odczuwalną różnicę.

Ten Vobis to jest dziwna oferta bo nie wiadomo co tam w środku włożyli
(konkretnie jakie komponenty). A np. kijowa myszka i klawiatura, którą Ci dają
jest do grania na grzyb.

Składaka (za komputronik) możesz coś takiego:

Procesor Intel Core2 Duo E6750 2,66GHz (S775) BOX 629.00P
Mobo Intel DG33FBC (Intel G33) bulk 338.00
Pamięć Corsair Twin2X DDR2 2x 2GB 800MHz CL5-5-5-18 471.00
Dyski 2x Seagate 500 GB Barracuda ES.2 (32MB, SATA II) 1004.00
Obudowa Chieftec WH-01B-B - 500W 481.00
Grafika Radeon 3850 Sapphire 512MB 2xDVI FullBOX 739.00
Napęd Lite-ON Super AllWrite DVD+/-RW LH-20A1P BOX black 115.00

Razem brutto: 3777.00

No i jakieś pierdoły w rodzaju czytnik kart, klawiatura, mysz. Ale to
nieistotne.