dvi na kartach graficznych zintegrowanych z G31 G33

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 06 Apr 2008 - 23:08:58 MET DST

Jak wiadomo - płyty główne z zintegrowaną grafiką czyli na czipsetach
intela G31, G33 oraz wcześniejsze (G965, G945) nie mają cyfrowego
wyjścia DVI (a przynajmniej ja takiej nie spotkałem poza google;) )

W ramach testu zapodałem - dodatkowe wyjście DVI na karcie PCIe - i
działa :)
http://www.allegro.pl/item340298947_new_silicon_image_add_n_dual_pad_x16_pci_e_dvi.html
(nie moja aukcja)
Karta ta zwie się ADD2-N DUAL PAD x16, zawiera czipa SIL1364 i wyjście
DVI-D. Karta graficzna w czipsecie karmi ją obrazem za pomocą wynalazku
intelowskiego SDVO Serial Digital Video Output - pchanie danych o
obrazie przez pci-e do czipa który robi za interfejs do dvi (tylko
hardware dopasowanie, nie jest to oddzielna karta graficzna!)
Niestety ograniczeniem pewnym jest single-linkowość tego DVI i przez to
maksymalna rozdzielczość to UXGA (1600 x 1200) przy 60Hz. Pozostałe
niższe rozdzielczości chodzą bez problemu.

Sprawdziłem z paroma płytami (głównie gigabyte), wszędzie działa :)
Więc jakby ktoś miał płytę od i915G w górę i chciał mieć wyjście DVI -
to polecam :)