Re: adapter SATA-CF - gdzie kupic?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 05 Apr 2008 - 01:18:04 MET DST

Tomasz Chmielewski <tch@nospam.syneticon.net> wrote:

> A czemu PATA, a nie SATA?
> Z tego co widze, to kosztuja tyle samo.

            No to ja chyba inaczej patrze, bo widze tam 32-24,5$ + koszty
przesylki + jak sam zauwazyles trudna dostepnosc. Jak na moja tak sobie
znajomosc rachunkow, to jednak wyraznie wiecej niz kilkanascie zl za
"garazowki" na Allegro (widzialem przejsciowki CF-IDE i po 13 zl + 6 zl
przesylka).

> Mam pare maszyn, ktore dzialaja albo na USB-sticku, albo na
> IDE-flashu, i trzymaja sie dobrze od paru lat.

            To musza byc jakies specyficzne zastosowania, glownie do odczytu,
albo raczej malo intensywnie uzywane.

> Ze co? Karty CF maja wbudowany kontroler PATA?

            Troche uproszczone, bo "kontroler" to za duzo powiedziane - to jest w
koncu podzielone miedzy logike na plycie glowne a elektronika rozumiejaca
protokol na karcie CF czy normalnym HDD. W moncu wlasnie od tego
"kontolera" zalezy w jaki mstandardzie IDE dzialaja CF w posczegolnych
rewizjach - od UltraDMA2 do UltraDMA133 w rev. 4.0

> Tu taki adapter SATA-CF:
> http://www.addonics.com/products/flash_memory_reader/adsacf.asp

            Hmmm - widze ze tam jest jednak spory, kwadratowy uklad pewnie
tlumaczacy sygnal, bo zwykle adaptery to tylko fizyczne polaczenie,
a reszte robi elektronika samej karty. Teraz pytanie za 10 punktow
- czy ten uklad robi konwersje z SATA na PATA w CF w dowolnej rewizji
czy tylko obsluguje CF rev. 4.1 natywnie rozumiejace juz protokol SATA
- drozsze i rzadko spotykane.
By uniknac takich zagadek ja bym sie jednak trzymal z daleka od adapterow
CF-SATA. W CF-PATA wkladasz dowolna karte i rozni sie co najwzej
szybkoscia, poza tym dziala, nie bawisz sie w sprawdzanie czy to rev. 4.1
itp, poza tym adaptery CF-PATA sa tanie jak barszcz i latwo dostepne w PL
- spojrz chocby na Allegro.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl