Re: Gdzie można spytać o skaner

Autor: Apanas Budriszko <cicior_at_gazeta.pl>
Data: Wed 02 Apr 2008 - 21:51:16 MET DST

Użytkownik "marekjan" <marekjan63@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ft0nft$bgt$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "PSYLO" <psylo.wytnijto@o2.pl> napisał w wiadomości

> Wiec spytam:
> 1. Nie intersuje mnie szybkość skanowania, nie dla celów zarobkowych.
> 2. Mam dużo negatywów 35 mm po ojcu i chciałem je "obrobić"
> 3. Jest sporo zdjęć podniszczonych, sprzed II Wojny.
> Jakieś "ulepszenie" podniszczonych zdjęć.
> 4. Są slajdy które też chciałbym zeskanować.
> 5. Normalne skanowanie dla celów domowych (dokumenty itp
> z zapisem *.jpg i *.pdf)
>
> Jest np.
> Epson Perfection 4490 Photo oraz
> Epson Perfection V500 Photo
> [...]

Stałem przed podobnym dylematem 3 tygodnie wstecz, jeśli nie zamierzasz
siedzieć godzinami i obrabiac ich potem to w zupełności wystarczy ci Epson
V200, takiego wybrałem i jestem zadowolony. Slajdów nie skanowałem ale filmy
tak i musze przyznać że szczęka mi opadła.

Epson dokłada bardzo dobry soft i skanowanie jest możliwe z zaawansowanymi
korektami tonalnymi, nasycenia, etc - samograj to nie jest i rys czy załamań
nie usunie ale to zrobisz szybko w gimpie i bedziesz zadowolony.