Re: Gdzie można spytać o skaner

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Wed 02 Apr 2008 - 23:51:08 MET DST

On Wed, 2 Apr 2008, marekjan wrote:

> 1. Nie intersuje mnie szybkość skanowania, nie dla celów zarobkowych.
> 2. Mam dużo negatywów 35 mm po ojcu i chciałem je "obrobić"

  To jest oddzielna kategoria i w tej sprawie polecam archiwa
grup .foto i .foto.cyfrowa :)
  Polecane tam rozwiązanie: kupić zabytkowy, używany, profesjonalny
skaner do filmów i sladów, zeskanować, opchnąć za podobną cenę
na allegro - bo to ma sens.
  Powód główny: ICE wychodzi wtedy znacznie taniej :)
  Wada: "był i nie ma". No i komuś w łańcuszku w końcu się zepsuje.

> 3. Jest sporo zdjęć podniszczonych, sprzed II Wojny.
> Jakieś "ulepszenie" podniszczonych zdjęć.
> 4. Są slajdy które też chciałbym zeskanować.
> 5. Normalne skanowanie dla celów domowych (dokumenty itp
> z zapisem *.jpg i *.pdf)

  W zakresie "dużych" rozmiarów się nie wypowiadam, acz IMO do
skanowania odbitek każdy skaner CCD ujdzie.
  Różnica w skali światła, przez snobów zwana "głębią kolorów"
a przez lamerów "dynamiką", zaś w skanerze wyrażana pojęciem
"gęstości optycznej" jest na odbitce jakby o parę rzędów
wielkości (niech będzie, że binarnych) mniejsza, niż na filmie :)

pzdr, Gotfryd