Re: T41 zmiana dysku 5400 -> 7200, warto?

Autor: MOST <gta100_at_wp.pl>
Data: Tue 01 Apr 2008 - 07:42:14 MET DST

Zmieniłem w lapie HDD Hitachi 40 GB 4200 RPM na WD 80 5200 RPM. Różnica jest
widoczna ale nie powalająca. Poza tym cache w pierwszym 2 MB a wdrugim 8 MB
i tutaj mogą być chyba większe różniece w niektórych zastosowaniach.

pozdro

Użytkownik "Michal Wyrebski" <mwyr@o2.pl> napisał w wiadomości
Witam,

Mam ThinkPada T41 PM1.7GHz z dyskiem WD600UE (60GB, 5400rpm, ATA)[1].

Używam go głównie do pisania pod Visual Studio (.NET) w Windows XP -
mechanizm Intellisense(tm) lubi przeczesywać pliki w projekcie często i
gęsto.

W innych aplikacjach również daje się odczuć, że dysk jest tym
"najsłabszym ogniwem". Poza tym ten konkretny model powinien mieć dysk
szybszy, ale był kupiony jako nie-nowy i tak wyszło jak jest.

Czy warto jest zamienić ten dysk na jakiegoś Hitachi/Samsunga 100MB
7200rpm? Czy coś to zmieni, czy niewiele, bo koszty nie są małe?

Michał

[1]
http://www.superwarehouse.com/Western_Digital_60GB_Scorpio_Hard_Drive/WD600UE/ps/459649