Re: Problem z pcetem przy duzym obciazeniu

Autor: Tomek Głowacki <t_gl.tnijspam_at_tuteztnij.o2.pl-invalid>
Data: Mon 31 Mar 2008 - 22:15:05 MET DST

Jan pisze:

> Dodam tu jeszcze, że chłodzenie jest dobre,
> obudowa przestronna. Podobno w sam procesor
> jest wbudowany czujnik temperatury, który
> działa niezależnie od BIOSu i systemu.
> Ma przerywać pracę przy temperaturze ponad
> 70 stopni, czy coś koło tego. Może to tu
> zachodzi? Ale dlaczego wznawia zaraz pracę?
>
> Jan

Ja polecam ci stary, sprawdzony sposób. Odpal CoreTemp zobacz jakie
temperatury. Obciążaj go obliczeniami, dodaj jakiś programik do
monitorowania napięć i obserwuj. Ja obstawiam mimo wszystko, kiepski
zasilacz (postaw na sprawdzone marki, nie koniecznie wysokie moce np.
Tagan, BeQuiet!, Antec, Corsair czy nawet Chieftec). Druga sprawa to
korelacja pomiędzy jakością napięcia z UPSa a tym, jak obecny zasilacz
je potrafi "ogarnąć". Z doświadczenia wiem, że tanie, biurkowe zasilacze
zazwyczaj dobrego napięcia an wyjściu nie dają (pewnie zasilacz nie jest
typu on-line).

Pozdrawiam,
Tomek