Re: Jeden monitor dwa komputery.

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 26 Mar 2008 - 11:38:20 MET

On Tue, 25 Mar 2008 21:47:14 +0100, Norbert
<norbert.kaminski@gmail.USUNTO.com> wrote:

>Mam monitor LCD w dsub i dvi.
>Przez DVI mam podpiety nowy komputer.
>Zgromadzilem troche bebechow i zlozylem ze starszych czesci drugi komp.
>Czy jest jakas mozliwosc by podlaczyc go przez dsub do monitora i by
>jeden monitor w ten sposob dzialal na dwoch kompach?
>Chce na drugim kompie trzymac inne dane i uzywac go z Linuxem bo z
>pewnych wzgledow nie moge tych danych trzymac wszystkich razem na jednym
>kompie.
>Czy da sie to tak podlaczyc czy jednak trzeba by szukac kvm-a?

Powiem Ci tak: podłaczyć się da jeśli monitor ma 2 wejścia i możesz
sobie wybrać które jest aktywne. Ale... Wygodniej jednak korzytać z
KVM-a, zwłaszcza jełśi przełaczasz się często między maszynami. Wtedy
odpada też konieczność trzymania dodatkowej klawiatury i myszy a
czasmi też głośników - jeśłi KVM jest troszkę lepszy. Problemem jest
to że zwykle przy KVM-ie trza meić mysz i klawiature na PS/2 a nei na
USB bo takie KVM-y są droższe i ciężej je znaleźć. Ja od kilku lat
używam w domu KVM-ów. Wpierw 2 portowego (ale z audio) a od kilku
miesięcy 4-portowego (serwer roboczy i testowy, komp mój i żony) i
ważne że przłaczam się w sekundę między maszynami. Nie muszę pamiętać
która klawaitura, włazić do menu ekranowego monitora - wszytko jednym
skrótem klawiszowym.

Jest jeszcze jedno rozwiązanie jeśłi to Linux - praca zdalna. Do
konsoli znakowej to po prostu jakiś terminal ssh (np. Putty) i sprawa
z głowy. Jak na X-windows to trzeba odpalić na nim serwer VNC i jakiś
klient na drugiej maszynie. Zaleta taka że nie musisz nic przełączać i
masz dostęp zdalny właściwie z każdego miejsca sieci. Wada jest taka
że wideo via VNC raczej nie obejrzysz. ;-)

Zdrówko