Grafika do multimediów - jaka?

Autor: Nautes <send.to_nautes_gues_what_interia_dot_pl__at_no.spam>
Data: Tue 25 Mar 2008 - 13:03:18 MET

Witam,

Zastanawiam się nad zmianą karty graficznej. Obecnie mam Galaxy 7300 GT.
Procek ok - c2d 6300.

Niestety nie posiada wyjścia hd. A mam PC podłączony do tv. Aktualnie za
pomocą analogowego kabla monitorowego. I coś troszkę się jakby dźwięk
rozjeżdża przy rozdzielczości 1920*1080, gdy coś się w tle dzieje ;).
Tv obsługuje 1024*768 i trzeba się nakombinować ze skalowaniem.

Potrzebuję więc karty z 2 dvi (ew. d-sub + dvi) i wyjściem komponentowym +
svideo. I wsparcia hd (np. pure video).
Nie może chodzić jak odrzutowiec - lubię ciszę, np 30 dB by mnie zadowoliło.
Nie wiem, jak karty graficzne pobierają prąd - czy mają jakieś dobre funkcje
zarządzania energią? Nie lubię, gdy coś strasznie prąd wcina.
Raz na miesiąc przerabiam trochę materiału video (np. 1 DVD, zrzut TV)), ale
zazwyczaj wygląda to tak, że zostawiam kompa na kilka godzin i przychodzę na
gotowe.
Czasem w coś pogram, ale bardzo rzadko (np. HoMM 5, może skuszę się na
wiedźmina, ale bez tego nie umrę). Nie potrzebuję detali na maxa.

Mam na oku palit geforce 8600 GT. Albo może poczekać na 9500 GT? Nie mam
noża na gardle. Trochę mi szkoda na 9600 GT. Przyzwyczaiłem się do nvidia,
ale Ati nie pogardzę. Myślałem wydać 300 - 350 PLN.

Pozdrawiam i dziękuję za rady
Slawek