Re: Phenom na FSB 1800?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Mon 24 Mar 2008 - 22:50:16 MET

Użytkownik "Bzyk" <bz-yk@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fs934k$s7h$1@inews.gazeta.pl...
> Cześć.
> Przeglądam tak oferty procków od AMD i widzę Phenoma na FSB 1000 i widzę
> Phenoma na FSB 1800... Po przefiltrowaniu wychodzi na to, że ten drugi
> działa na AM2+ a ten pierwszy na AM2 (bez plusa). Tak przeglądam i szukam
> po tej stronie, gdzie te procki mają i szybszej pamięci od 1066 (DDR2) nie
> ma. Jedynie OCZ ma w ofercie taki RAM ale to DDR3... Problem pojawia się w
> momencie szukania płyty głównej... Wszystkie modele (30) w ofercie
> działające z DDR3 wyposażone są w socket 775... Za to nie znalazłem ani
> [...]

W przypadku AMD nie patrz wogóle na FSB i HT. A odnośnie DDR3 to póki co
można zapomnieć że wogóle istnieje :)
W przypadku płyt głównych dla AM2 to tylko luknij na stronie producenta do
ich "CPU Support List", czy wydał już biosy supportujące Phenomy. Jesli nie
wydał do tej pory, to juz raczej nie wyda i jeśli chcesz w przyszłości
wstawić 3-4 rdzeniowy Phenom to możesz odrazu o takiej płycie zapomnieć.
W przypadku LGA775 tak samo sprawdź czy dana płyta supportuje 4-rdzeniowe
Wolfdale'y 45nm (choć tu w razie braku tegoż, może sie to w przeciągu
miesiąca, dwóch zmienić; Wolf 4-core to zdecydowanie nowszy CPU niż Phenom i
nie wszyscy jeszcze zdążyli wydac biosy do niego)