Re: Riva TNT 16 czy 3D Blaster Banshee? :-)

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 23 Mar 2008 - 22:31:04 MET

Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał w wiadomości
news:iff9u3hk5jb9o0hm7d8ale6o7972t4738b@4ax.com...
> Wybaczcie ale nie mam rozeznania w kartach graficznych, bo nigdy tej
> dziedziny nie śledziłem. Składam sobie właśnie z odpadów jakiś PIII
> 800. W zasadzie to planowana jest na nim praca biurowa, ale od czasu
> do czasu w jakieś starsze gry by się zagrało. Z pudełka ze
> śmie^Wstarymi kartami wygrzebałem dwie grafiki: Riva TNT 16 oraz
> 3D Blaster Banshee.
> Którą byście radzili założyć?

TNT będzie szybsza (ma 2 jednostki teksturujące (TMU)). Obsługuje też
32-bitowy kolor i teksturowanie po AGP (Banshee ma 1 TMU, tylko 16bit kolor
i defacto jest kartą PCI ze złączem AGP (a obie karty mają tylko po 16MB
VRAM))
Weź też pod uwagę producenta karty - lepszy producent to z reguły wyższa
jakość obrazu po złączu DSUB.