Zawieszanie si

Autor: Konrado5 <konrados05_at_gmail.com>
Data: Sat 22 Mar 2008 - 19:59:31 MET

Mam płytę główną ASUS A7V600-X, procesor Athlon XP 2500+@3200+, kartę
graficzną ASUS z układem Nvidia Geforce 7600gs, 1 GB Ram (jedna kość to
Goodram CL3, druga to Kingston CL2.5), kartę dźwiękową Creative SoundBlaster
Audigy SE. Problem polega na tym, że zdarza się (zwłaszcza w grach z serii
Need for Speed), że nagle jakiś program zakończy pracę i wyskoczy błąd
"Program wykonał nieprawidłową operację" czy "Wystąpił problem z tą
aplikacją". Nie pamiętam dokładnie jak brzmi ten komunikat, ale w każdym
razie jest to błąd programu i się zamyka. Jak powiedziałem najczęściej
dzieje się to w grach z serii Need for Speed. Nie wiem co może być
przyczyną. Pamięci raczej nie, bo Memtest żadnych błędów nie pokazuje.
Podejrzewam, że to coś związanego z kartą dźwiękową, bo zauważyłem, że te
błędy występują wtedy, gdy przy odtwarzaniu dźwięku komputer coś próbuje
odczytać z dysku twardego. Na przykład nieraz w czasie używania Winampa
Winamp albo Firefox się zamyka z komunikatem błędu. Myślałem, że pomoże
włączenie w BIOS opcji "PCI Delayed transaction". Niestety nie pomogło. Co
może być przyczyną tego problemu? Chyba nie jest to problem ze sterownikiem
do karty dźwiękowej, bo z tego co pamiętam na najnowszym sterowniku również
ten problem występował.