Re: Medium z wieloletnią retencją danych.

Autor: Reksio <mislawekCIACH_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 18 Mar 2008 - 21:47:48 MET

> Mam nietypowy problem. Szukam jakiegoś nośnika danych, o pojemności rzędu
> gigabajtów, który byłby w stanie przechowywać dane dziesięcioleciami. 95%

Kilka lat temu był taki wątek - konkluzja była taka że najlepszy
(najpewniejszy) jest.....papier :-)
To oczywiście przy gigabajtach danych zajmie trochę miejsca, a czas dostępu
byłby trochę wolny. O sposobie wprowadzenia tych danych do komputera nawet
nie wspomnę.
Interesowałem się tym tematem, i prawdę mówiąc nie znalazłem rozwiązania -
ale potwierdzam Twoje obserwacje - dane na dysku 40MB (1994 rok) mają się
dobrze. Może w przypływie nostalgii sprawdzę co z danymi na dysku 5,1/4"
MFM.
Co ciekawe - karty perforowane sprzed dwudziestukilku lat nadal mają sie
dobrze :-)

To oczywiście żartem......
Pozdrrr... Reksio