Uszkodzenie płyty głównej [lekki OT]

Autor: Piotr Ślimak <piotrslimak_at_wp.pl>
Data: Mon 17 Mar 2008 - 17:39:34 MET

Witam,
pytanie, które chcę zadać przypomina trochę wróżenie ze szklanej kuli, ale
może po kolei. Co jakiś czas, tuż po pojawieniu się pulpitu następowało
zawieszenie się systemu. Podejrzewałem pewien program z austostartu, ale
nie chciałem go wyłączać ze względu na funkcjonalność jaką oferował.
Okazało się jednak, że pewnego dnia bios zgłosił brak karty grafiki. System
mimo to zabootował się normalnie i w pełni funkcjonował. Teraz właściwe
pytanie: co mogło ulec uszkodzeniu? Pojedyńczy port PCI-E x16? Na samej
płycie głównej nie było widać śladu żadnych uszkodzeń, nadpaleń,
spuchniętych kondesatorów, obudowa dobrze wentylowana, więc raczej nic się
nie przegrzało. Pytam o to dlatego, że sprzedawca, który przyjmował
reklamację strasznie kręcił nosem na opis awarii i chcę się przygotować na
ewentualną nieprzyjemną rozmowę.