Re: Jaka karta sieciowa Wi-Fi na USB

Autor: <skrobee_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 16 Mar 2008 - 18:10:18 MET

Jakoś widzę, że nikt nie odpowiada, więc:

> Czy możecie polecić mi kartę sieciową Wi-Fi na USB
> 1. przyjazną dla użytkownika i systemu Windows XP
> 2. ogólnie bezproblemową.

Ja nabyłem kiedyś GN-WBKG Gigabyt'a
link: http://sklep.benchmark.pl/pelny_20388.html
znajdziesz tam moją opinię o tym produkcie (pierwsza od dołu).
Od tamtego czsau dokupiłem ruter z wi-fi U.S. Robotics 9108.
W zasadze poza siłą sygnału (zgłasza 63% ale nie wiem czego
dokładnie :), lokalizacja komp-ruter mniej wiecej jak w opinii),
nie miałem żadnych innych problemów, żadnego rozłączania,
gubienia klucza WEP itp. (system Xp).
Pewnie jest lepiej z sygnałem, gdy karty działają w poziomie.
Przedstawiając rzecz praktycznie: ściągnięcie pliku 100 MB z
sieci (neostrada 1 Mbit) przez ruter zajmuje około 12 min.
Uważąm, że jest całkiem dobrze.

> Znalazlem kilka przykładowych, ale nie wiem czym się
> kierować w wyborze.
> Czy karty bez antenki (wyglądające jak pendrive) są dostatecznie OK?

Zdecydowanie polecam z antenką, najlepiej ruchomą w dwóch
płaszczyznach. Sprawdzi się i w laptopie i w stacjonarnym.

> A może lepiej z taką z dużą antenką:
> Edimax EW-7318USG Karta WiFi 54Mbps USB wtyk RSMA
> http://www.allegro.pl/
item320835406_edimax_ew_7318usg_karta_wifi_54mbps_usb_wtyk_rsma.html

Trochę spora ta antenka :) ale może i z zasięgiem nie będzie
problemu. Myślę że będzie niezłe.

> albo wręcz takie coś:
> Karta sieciowa WiFi DRAFT-N USB LINKSYS WUSB300N
> http://www.allegro.pl/
item326762185_karta_sieciowa_wifi_draft_n_usb_linksys_wusb300n.html

Zależy z czym się będziesz łączył. Jeśli z drugim urządzeniem
wykorzystującym 802.11n to ma sens. Jeśli nie to moim zdaniem
trochę szkoda kasy.

Pzdr.
Daniel