[znowu] zestaw "domowy" do oceny

Autor: Maciek - Wally <kolul_at_o2.pl>
Data: Sat 15 Mar 2008 - 20:14:58 MET

Witam!

Znajomy poprosił mnie o dobór zestawu komputerowego. W związku z tym że
niedawno kupił nowy monitor a ze swoją klawiaturą i myszką nie chce się
rozstać ma to być sama jednostka. Cena do 3000. W związku z tym że
znajomy ten ma zwyczaj kupować sprzęt raz na jakieś 4-5 lat (ostatni
zestaw ma z 2003 roku), chciałby żeby przynajmniej na początku zestaw
dał się sobą nacieszyć - przez najbliższy rok mają w miarę przyzwoicie
(przyjmijmy - średnie detale) chodzić nowe gry, a przez najbliższe 2
lata mają być co najmniej grywalne przy detalach na minimum - dzieciaki
chcą pograć, ale tatuś pewnie też tylko się przyznać nie chce ;) Zadanie
więc dosyć trudne, zwłaszcza ze monitor niestety 1680x1050 (jak dla mnie
w tym momencie zadanie staje sie nierealne, ale coś trzeba wykombinować :/)

Dobrałem coś takiego:

- Core 2 Duo E8400 BOX

- Gigabyte EP35-DS3R

- DDR2 Geil 2x2GB PC6400 CL4

- Palit GeForce 9600GT 512MB

- HDD Seagate 500GB 32MB cache 7200rpm

- DVD-RW (nawet specjalnie nie dobierałem modelu, policzyłem za 100zł)

- Obudowa bez zasilacza Chieftec BG-02B-B-B (ktoś powie - kupić
jakąkolwiek, ale znajomemu bardzo się podoba i zapewne nie jest tandetna
. Jak ktoś ją ma chętnie usłyszałbym opinie o jej jakości :)

- Zasilacz - no właśnie, nie wiem jaki, wstępnie zarezerwowałem na niego
200zł

- Windows Vista Home Premium 64bit (rozterka - brak pełnej obsługi 4GB
RAM, czy też "64 bity kłopotów" ;))

Licząc w porównywarce cen, przy uwzględnieniu faktu, że kupowałbym tylko
w najtańszych sklepach wyszło około 2750zł. Liczę że w miarę tanim,
normalnym sklepie w tych 3000zł powinniśmy się więc zmieścić...

Komputer ma niestety służyć do wszystkiego, a z bardziej skomplikowanych
zadań - ma śmigać Java z całym "zapleczem".

Bardzo proszę o pomoc (dotychczas kolega zawsze był zadowolony z moich
rad, nie chcę go zawieść ;)) i przepraszam grupę za zarzucanie takim
nielubianym tematem :(

--
Pozdrawiam, Maciek
Życzę miłego dnia :)